Het belang van contentwriting

Vertel jouw verhaal.

Ons huidig medialandschap wordt alsmaar digitaler.

Je moet ervoor zorgen dat je als organisatie of merk een boeiend verhaal vertelt op online platformen.

De consument van vandaag gaat meer en dieper op zoek naar relevante informatie over jouw producten en diensten. Het is dus belangrijk om ervoor te zorgen dat je de identiteit, waarden en normen overbrengt op een verhalende manier die je organisatie of merk lovable maakt.

Consumenten worden handiger in het zoeken van informatie en reviews over jouw brand. Wanneer je een consistente boodschap brengt, zullen jouw klanten of prospects zich sneller kunnen identificeren. We hebben het hier over content marketing. En dat is nu net iets waar UNIKAVI zich in specialiseert en zich mee identificeert.

Het is erg belangrijk om je verhaal online op een overtuigende en entertainende manier te brengen. Het is namelijk dit verhaal dat je klanten een gevoel van verbondenheid geeft met je organisatie of merk. Dat leidt tot klantenloyaliteit en optimale conversie. Bovendien is goede story telling ook essentieel voor zoekmachine optimalisatie.

De inhoud van je website en andere online communicatietools is het belangrijkste onderdeel om gezien te kunnen worden op het web. Je moet schrijven met je doelpubliek in je achterhoofd en de trefwoorden die zij zouden gebruiken in zoekmachines. Het verhaal dat je online overbrengt moet relevant en nuttig zijn.

Als je verhalen blindelings overneemt van het web zal je weg gefilterd worden door zoekmachines. Het is dus essentieel dat je samenwerkt met een goede copywriter die je bedrijf door en door kent en weet welk gelaat jouw organisatie aan de buitenwereld wil tonen. Je moet een eigen, unieke en opvallende content brengen met een beetje semantiek.